Unia Europejska - Projekty

VI a

Plan spotkań z nauczycielami w aplikacji Teams

plan

Język polski 

30.04.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Zdania złożone - podsumowanie i powtórzenie.

To już ostatnie zajęcia dotyczące zdań złożonych, czas więc na ćwiczenia utrwalające z podręcznika, które proszę wykonać do zeszytu. Pierwsze to zad. 6/284 - pamiętajcie, aby przepisać całe zdania, następnie podkreślić w nich orzeczenia, ponumerować je (w ten sposób określicie, gdzie są zdania składowe). W zdaniach podrzędnych zapiszcie pytania. Następnie narysujcie wykresy. Kolejny zadaniem jest 7/285 - musicie samodzielnie wymyślić zdania pasujące do wykresów. W razie problemów zajrzyjcie do „mądrzejszych zeszytów” - tam jest podpowiedź przy słówkach „wytrychach” (one podpowiadają, jak tworzyć zdania podrzędne). Ostatnie ćwiczenie to zadanie 8/285 - tu trochę zmienimy polecenie. Przepiszcie wszystkie zdania do zeszytu, w każdym podkreślcie orzeczenia i ponumerujcie zdania składowe (czyli orzeczenia właśnie). Jeśli znajdziecie w zdaniu jedno orzeczenie jest to zdanie pojedyncze - i taką informację proszę zapisać obok zdania. Jeśli orzeczeń będzie więcej niż jedno - nazwijcie to zdanie (np. zdanie złożone podrzędnie, zdanie złożone współrzędnie wynikowe) i do każdego ze zdań zróbcie wykres. Przy zdaniach podrzędnych pamiętajcie o pytaniach.

I jeszcze zadanie dla chętnych - można poćwiczyć na platformie learning.apps:

  1. https://learningapps.org/10865648
  2. https://learningapps.org/display?v=p6cngrdjn17
  3. https://learningapps.org/display?v=pmmfiktm519
  4. https://learningapps.org/display?v=pg5oinva201
  5. https://learningapps.org/display?v=pwkdy1jsc01

Jeśli ktoś chce sprawdzić zadania, o coś zapytać, powtórzyć, utrwalić - zapraszam na spotkanie dla chętnych na Microsoft Teams o godzinie 12.00.

Powodzenia i miłego długiego weekendu!

12

12

27.04.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Typy zdań złożonych współrzędnie - jak je rozpoznać?

Dziś przypomnimy sobie typy zdań złożonych współrzędnie, spójniki, które są charakterystyczne dla określonego rodzaju zdania złożonego współrzędnie. Przypomnimy sobie również rodzaje wykresów. Potrzebny będzie Wam „mądrzejszy zeszyt”, zeszyt przedmiotowy, podręcznik i ćwiczenia. Dla utrwalenia przeczytajcie wiadomość umieszczoną w ramce w podręczniku na stronie 286. W zeszycie (po lekcji w aplikacji Microsoft Teams) wykonajcie ćwiczenie 1, 3 i 4 str. 287. Zapoznaj się również z prezentacją pod linkiem: https://bit.ly/2zxNvY1 i wykonaj umieszczone tam ćwiczenia. Jako zadanie domowe wykonaj ćwiczenia z „Zeszytu ćwiczeń”: 3/57, 5/58, 10/60 i 11/60. Jeśli pojawią się jakieś problemy, coś będzie nie zrozumiałe, pamiętaj, że zawsze możesz się do mnie zgłosić, zadać pytanie.

W tym tygodniu pojawią się również notatki z lekcji w Twoim Notesie Zajęć w Microsoft Teams. Mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie ułatwienie.

Miłego dnia!

 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

Język angielski

30.04

Temat: Are you free this Saturday? - ćwiczenie w słuchaniu. (1 godzina lekcyjna-  teams)

Podręcznik str. 95 

29.04

Temat: Question tags- ćwiczenia. (1 godzina lekcyjna- Teams)

Podręcznik str. 93 zad 4 i ćwiczenia str. 38 zad 3.

Homework- zad. 4 str. 38 w ćwiczeniach. 

Matematyka 

Realizacja tematu 30.04 - 04.05 2020r.

 

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich i ujemnych - rozwiązywanie zadań.

30.04.2020

Przypomnienie  zasad mnożenia i dzielenia liczb rzeczywistych. Wykorzystanie poznanych reguł w wybranych zadaniach z podręcznika zad. 3. str.174. a), c), f), i), n), ( zad. dom. b), d), h), m),o).)  Z ćwiczeń str.69. zad. 7. a), c), e), (zad. dom. b), d), f).) Samodzielnie można również wykonać (dla chętnych) krzyżówka liczbowa zad.8. str. 69. Obliczenia proszę rozpisać w zeszycie.

04.05.2020

Przypomnienie  zasad mnożenia i dzielenia liczb rzeczywistych. Wykorzystanie poznanych reguł w wybranych zadaniach z podręcznika zad.4. str.174. zad.6. a), c), d), h), k), l) (zad. dom. b), f), g), i). j).) Z ćwiczeń str.70. zad.10 c), g), h), (zad. dom. a), b), d), e), f).). Dla chętnych kaktus i superzagadka str. 174. oraz zad. 11 str. 70. ćw.

Życzę owocnej pracy.

 

Realizacja tematu 27.04 - 29.04 2020r.

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich i ujemnych.

Aby wykonać mnożenie  lub dzielenie liczb rzeczywistych trzeba pamiętać o ustaleniu znaku wyniku danego działania.

Nauczyciel objaśnia zasady mnożenia i dzielenia liczb rzeczywistych. Uczniowie zapisują wnioski zamieszczone na str. 172, 173 w podręczniku.

Zachęcam do przenalizowania  przykładów zawartych w filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=XcEVyUdo_ug.

Dla utrwalenia zasad rozwiążemy wspólnie wybrane przykłady z zad. 1 str. 173. Przejdźmy do zeszytu ćwiczeń  - wybrane przykłady z zad. 2, 3, 4, str. 68. Samodzielnie proszę dokończyć te przykłady, których nie zrobiliśmy  z powyższych zadań, oraz zad. 5 w ćw. Dla chętnych superzagadka i kaktus str. 174 podręcznik. Życzę owocnej pracy.

Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie gadów

 

Podziel gady na 4 grupy i podaj po 2 przykłady w każdej z nich.

Wymień znaczenie gadów.

Praca domowa: przygotuj opis dowolnego gatunku gada, aby zainteresować klasę wybranym gatunkiem

Geografia 

  1. Temat: Niemcy-charakterystyka kraju. Zmiany w przemyśle Niemiec. / lekcja online/.
  2. Przeczytajcie temat z podręcznika od str.130 do 137.
  3. Zadanie domowe: wykonajcie  4 ćwiczenia.

1234

Historia 

Temat: Kultura polskiego oświecenia - 2 godziny lekcyjne.

Przeczytaj temat w podręcznika str. 158 - 162

Zapoznaj się z materiałem ze strony

https://epodreczniki.pl/a/oswiecona-polska/Dfx24ZmYt

Notatka z tego tematu zostanie podyktowana na lekcji online.

Przygotuj się do odpowiedzi z tego tematu oraz z lekcji I rozbiór Polski. 

Informatyka

27.04.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Scratch - przypomnienie zasad działania programu, instrukcji, poleceń. Zakładanie konta.

Na dzisiejszych zajęciach przypomnimy sobie, na czym polega programowanie w Scratchu. Jeśli chcesz sobie odświeżyć pamięć, zapraszam Cię do obejrzenia filmików, które znajdują się w prezentacji pod linkiem: https://bit.ly/3cVderT. Na końcu prezentacji możesz kliknąć w kotka i wówczas zostaniesz przekierowany na stronę oficjalną programy Scratch. Jeśli natomiast nie potrzebujesz przypomnienia, możesz od razu wejść na stronę:  https://scratch.mit.edu/ i założyć konto w programie. Uwaga! Proszę przy zakładaniu konta podać takie dane, by były one dla mnie na tyle jasne i zrozumiałe, żebym wiedziała, do kogo konto należy. Będzie to potrzebne wówczas, gdy będziecie przesyłać efekty swojej pracy. W tym celu należy zadbać o jeszcze jedno. Tworząc konto w Scratchu, podajecie swój adres mailowy. Po utworzeniu konta koniecznie trzeba na swojej poczcie mailowej potwierdzić swój adres, abyście mogli później udostępniać swoje prace (poprzez konto w Scratchu, nie na moją pocztę gmailową). Jeśli tego nie zrobicie, funkcja udostępniania będzie nieaktywna.

Podczas zajęć wykonacie ćwiczenia: 1, 2, 3, 4, 5 i 6/61-62. Swoją pracę zapiszcie pod nazwą: Piramida.

Wszystkie ważne informacje zostaną również umieszczone w Waszym Notesie Zajęć w Microsoft Teams. W razie pytań, problemów, proszę o kontakt. Do dzieła!

 

Muzyka 

Temat: Na majówkę- majowe święta Polaków.

 

Drodzy Uczniowie!

Przed nami majowy weekend i święta z nim związane:

1 maj- Święto Pracy

2 maj- Święto Flagi

3 maj - Konstytucja 3 Maja.

 

  1. Zapisz temat do zeszytu oraz krótką notatkę.
  2. „Mazurek Dąbrowskiego”-polska pieśń patriotyczna z 1797 roku, od 26 lutego  1927r. oficjalny hymn państwowy Rzeczypospolitej Polskiej.

Słowa hymnu - nazywanego początkowo Pieśnią Legionów Polskich we Włoszech - zostały napisane przez Józefa Wybickiego, który był przyjacielem generała  Dąbrowskiego. Autor melodii, opartej na motywach ludowego mazurka pozostaje nieznany. 

 

I hymnem Polski była pieśń średniowieczna „Bogurodzica”(zachęcam do przesłuchania)

II hymnem była „Rota”(zachęcam do przesłuchania)

III hymnem „Mazurek Dąbrowskiego” (od 1927r.)

 

  1. Przypomnij sobie i wyrecytuj z pamięci 4 zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego”. Pamiętaj, że śpiewamy go z szacunkiem i powagą oraz w pozycji „na baczność”. Przygotuj się i zapraszam do odśpiewania hymnu

https://www.youtube.com/watch?v=uOEU0mLkBnU

 

  1. „Mazurek 3 maja” („Witaj majowa jutrzenko”)- pieśń związana z Konstytucją 3 Maja, ze słowami wiersza Rajnolda Suchodolskiego.Tekst został napisany w czasie powstania listopadowego, którego Suchodolski był uczestnikiem. Melodia jest stylizowana na mazurka.Pieśń przywołuje pamięć Konstytucji 3 Maja, pierwszej konstytucji w Europie. 

 

Wysłuchaj pieśni https://www.youtube.com/watch?v=Ni4CZwKc9N8

 

Pamiętajcie, że ćwiczymy „Melodię amerykańską” na flecie lub dzwonkach, aby kolejne osoby mogły zagrać ją na następnej lekcji.

Życzę miłego muzykowania!

Plastyka  

Religia

Temat: Majówki - „I co czuje, i co żyje, niech z nami sławi Maryję”

Pieśń „Chwalcie, łąki umajone” nawiązuje do budzącej się do życia przyrody. Każdego roku w maju rozbrzmiewa ona w kościołach i przy kapliczkach. Maj to miesiąc poświęcony Matce Bożej.

Zapisz notatkę do zeszytu:

Podczas nabożeństw majowych jest śpiewana lub recytowana „Litania loretańska”. Modlitwa ta przez wiele lat jest uważana za najpiękniejszy hymn na cześć Maryi. Jej początki sięgają XII w. Powstała najprawdopodobniej we Francji, a zatwierdził ją oficjalnie papież Sykstus V. Nazwę „loretańska” otrzymała od miejscowości Loretto we Włoszech.

„Litania loretańska” to modlitwa błagalna składająca się z wezwań skierowanych do Trójcy Świętej i do Matki Bożej.

Zadanie:

Poszukaj i napisz krótko kim była św. Bernadetta. Zadanie prześlij do piątku 8 maja na adres:

Technika 

29.04

Rzuty aksonometryczne

Praca z zeszytem ćwiczeń

W-F

 DZIEWCZYNY 

(27.04-30.04)

https://padlet.com/msichswitala/dd8cw11clesk4ksf

CHŁOPCY

27.04. -30.04

Witajcie

W tym tygodniu kolejna porcja ćwiczeń doskonalących podstawowe elementy techniczne z piłki koszykowej i piłki siatkowej.

Pamiętajcie o rozgrzewce !

Tutaj przesyłam wam link do fajnej rozgrzewki przy muzyce. Możecie go wykorzystać w swoich ćwiczeniach.

https://www.youtube.com/watch?v=Z4ziWoCuf5g

Teraz będziemy doskonalić odbicia sposobem dolnym.

Staracie się jak największą ilość razy odbijać piłkę nad sobą przynajmniej metr nad głowę, podobnie jak robiliście to sposobem górnym i wysyłacie mi krótki filmik.

Życzę powodzenia. Na wasze filmiki czekam do poniedziałku 04.05.2020 r.

Wysyłacie je na adres:

Tutaj przesyłam filmiki z ćwiczeniami ogólnorozwojowymi, oswajającymi z piłką i doskonalącymi odbicia.

https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY&t=88s 

https://www.youtube.com/watch?v=-9d1XWGb3_E

https://www.youtube.com/watch?v=JVUiHncywto

Dziękuję za przesłane filmiki z odbiciami sposobem górnym. Kto jeszcze nie zdążył wysłać to czekam.

Życzę powodzenia i do zobaczenia na platformie.

SKS

Witam Was bardo serdercznie. Mam nadzieję . że nowa gra sportowego chińczyka spodobała Wam się i będziecie do niej wracać. Dzisiaj mam kolejną dla Was propozycję a mianowicie dobrze Wam znaną grę Monopol- jednakże tym razem na sportowo Sportopoly.

sport

do góry