Unia Europejska - Projekty

VI c

Plan spotkań z nauczycielami w aplikacji Teams

plan

Język polski 

Witajcie

29.04. 2020 r. (środa)

Dzisiaj spotykamy się na lekcji on-line.

Zapiszcie w zeszycie temat: O niezwykłej sile miłości ukazanej w „Micie o Orfeuszu i Eurydyce”.

Miłość to uczucie towarzyszące nie tylko nam- ludziom. Ten motyw pojawia się także na kartach literatury i dzisiaj na lekcji mamy okazję poznać jedną z najpiękniejszych historii miłosnych.

„Zobaczył ją po raz pierwszy, kiedy tańczyła na leśnej polanie...Orfeusz w jednej chwili zrozumiał, że Eurydyka to miłość jego życia”.

Poproszę wybraną osobę, aby przedstawiła dalszą historię niezwykłej miłości Orfeusza i Eurydyki, rozpoczynając od tego fragmentu.

Następnie odwiedzimy stronę https://epodreczniki.pl/a/sila-muzyki/DqgXwvu4F

aby odpowiedzieć na nurtujące nas pytania dotyczące między innymi historii Orfeusza i Eurydyki.

           Do zobaczenia

 

30.04.2020 r. (czwartek)

Temat: W świecie mitów- podsumowanie wiadomości.

Postacie z mitologii greckiej na stałe zadomowiły się w naszej kulturze. Spotykamy je w literaturze, malarstwie, rzeźbie, filmach, a nawet… w grach komputerowych.

  1. Otwórzcie podręcznik na stronie 266, aby zobaczyć, w jaki sposób twórcy z różnych epok nawiązywali do tematyki mitologicznej.
  2. Wyjaśnij, kim byli następujący bohaterowie mitologiczni:

Hermes-

Tanatos-

Cerber-

Syzyf-

Persefona-

Posejdon-

Hades-

Artemida-

Atena-

Odyseusz-

  1. Dla chętnych: zadanie 3 str.268 (prześlijcie zdjęcie najpóźniej w czwartek do 17.00)

Życzę udanej majówki. Odpocznijcie i nabierzcie sił z dala od komputera.

Do zobaczenia w poniedziałek na lekcji on-line.

 

Witajcie

27.04. 2020 r. (poniedziałek)

Zapiszcie w zeszycie temat: Prometeusz- zbawca ludzkości.

Przygotujcie podręcznik i zeszyt.

  1. Na dzisiejszej lekcji przypomnimy sobie historię Prometeusza.
  2. Wykonamy ćwiczenia dotyczące znajomości mitu.
  3. Wejdziemy na stronę: https://epodreczniki.pl/a/kara-za-stworzenie-czlowieka/DL9P8QVI
  4. Zadanie domowe na środę: przeczytać „Mit o Orfeuszu i Eurydyce” (podręcznik str. 260-263).

Przypominam także, że w środę od 10.30 do 11.00 mamy kółko z języka polskiego on-line, na które serdecznie zapraszam.

Do zobaczenia

 

28.04.2020 r. (wtorek)

Temat: W poszukiwaniu własnej Itaki.

  1. Zapoznajcie się z mitologicznym bohaterem Odysem (niebieska ramka str. 264) i odpowiedzcie na pytania:
  • Kim był Odys ?
  • Skąd wracał ?
  • Jakie niebezpieczeństwa czekały na niego podczas powrotu do rodzinnej Itaki ?
  • Kim była wierna Penelopa ?
  1. Przeczytajcie wiersz L. Staffa „Odys” (str. 264) i odpowiedzcie w zeszycie na pytanie, dlaczego wiersz ma właśnie taki tytuł, co osoba mówiąca chce przekazać odbiorcy ?
  2. Dokończcie zdanie: Itaką może być dla nas………………………….

Do tematu wrócimy w środę podczas lekcji on-line.

Życzę owocnej pracy.

 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

Język angielski

Grupa Z

29.04

Temat: Are you free this Saturday? - ćwiczenie w słuchaniu. (1 godzina lekcyjna- praca samodzielna do sprawdzenia na spotkaniu w teams)

Podręcznik str. 95 

28.04

Temat: Question tags- ćwiczenia. (1 godzina lekcyjne- Teams)

Podręcznik str. 93 zad 4 i ćwiczenia str. 38 zad 3.

Homework- zad. 4 str. 38 w ćwiczeniach. (+ zadanie 1 i 2 z tej samej strony z lekcji poprzedniej)

Grupa ŚZ

29 kwietnia (1 godz)

Temat: Grandparents’ Day - reading. 

podręcznik str.102

Link do e-lekcji: https://youtu.be/BZ4-cAt6-Bk

28 kwietnia (1 godz)

Temat: Module 6 - utrwalenie słownictwa. 

podręcznik str.114

Link do e-lekcji: https://youtu.be/vj8a5Ub1q6o

Matematyka 

27.04, 28.04, 30.04

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb wymiernych (3h).

1h - 27.04

Dzisiejszy temat omówimy wspólnie na naszej lekcji online (Teams). Przygotujcie zeszyt oraz podręcznik.

2h - 28.04

W celu utrwalenia wiadomości rozwiążcie samodzielnie zadania z ćwiczeń: strona 68, zadanie 1 i 2. Rozwiązania sprawdzimy na naszej następnej lekcji online.

3h - 30.04

Dzisiaj nasza lekcja odbywa się na platformie Teams. Przygotujcie ćwiczenia, będziemy wspólnie rozwiązywać zadania dotyczące mnożenia i dzielenia liczb wymiernych. 

Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie gadów

 

Podziel gady na 4 grupy i podaj po 2 przykłady w każdej z nich.

Wymień znaczenie gadów.

Praca domowa: przygotuj opis dowolnego gatunku gada, aby zainteresować klasę wybranym gatunkiem

Geografia 

  1. Temat: Niemcy-charakterystyka kraju. Zmiany w przemyśle Niemiec. / lekcja online/.
  2. Przeczytajcie temat z podręcznika od str.130 do 137.
  3. Zadanie domowe: wykonajcie  4 ćwiczenia.

1234

Historia 

Temat: Kultura polskiego oświecenia - 2 godziny lekcyjne.

Przeczytaj temat w podręcznika str. 158 - 162

Zapoznaj się z materiałem ze strony

https://epodreczniki.pl/a/oswiecona-polska/Dfx24ZmYt

Notatka z tego tematu zostanie podyktowana na lekcji online.

Przygotuj się do odpowiedzi z tego tematu oraz z lekcji I rozbiór Polski. 

Informatyka

Czwartek, 30.04.2020 - 1 lekcja

Dzień dobry!

Temat: Scratch - przypomnienie zasad działania programu, instrukcji, poleceń. Zakładanie konta.

Na dzisiejszych zajęciach przypomnimy sobie, na czym polega programowanie w Scratchu. Jeśli chcesz sobie odświeżyć pamięć, zapraszam Cię do obejrzenia filmików, które znajdują się w prezentacji pod linkiem: https://bit.ly/3cVderT. Na końcu prezentacji możesz kliknąć w kotka i wówczas zostaniesz przekierowany na stronę oficjalną programy Scratch. Jeśli natomiast nie potrzebujesz przypomnienia, możesz od razu wejść na stronę:  https://scratch.mit.edu/ i założyć konto w programie. Uwaga! Proszę przy zakładaniu konta podać takie dane, by były one dla mnie na tyle jasne i zrozumiałe, żebym wiedziała, do kogo konto należy. Będzie to potrzebne wówczas, gdy będziecie przesyłać efekty swojej pracy. W tym celu należy zadbać o jeszcze jedno. Tworząc konto w Scratchu, podajecie swój adres mailowy. Po utworzeniu konta koniecznie trzeba na swojej poczcie mailowej potwierdzić swój adres, abyście mogli później udostępniać swoje prace (poprzez konto w Scratchu, nie na moją pocztę gmailową). Jeśli tego nie zrobicie, funkcja udostępniania będzie nieaktywna.

Podczas zajęć wykonacie ćwiczenia: 1, 2, 3, 4, 5 i 6/61-62. Swoją pracę zapiszcie pod nazwą: Piramida.

Wszystkie ważne informacje zostaną również umieszczone w Waszym Notesie Zajęć w Microsoft Teams. W razie pytań, problemów, proszę o kontakt. Mój e-mail: .  Do dzieła!

Muzyka 

Temat: Na majówkę- majowe święta Polaków.

 

Drodzy Uczniowie!

Przed nami majowy weekend i święta z nim związane:

1 maj- Święto Pracy

2 maj- Święto Flagi

3 maj - Konstytucja 3 Maja.

 

  1. Zapisz temat do zeszytu oraz krótką notatkę.
  2. „Mazurek Dąbrowskiego”-polska pieśń patriotyczna z 1797 roku, od 26 lutego  1927r. oficjalny hymn państwowy Rzeczypospolitej Polskiej.

Słowa hymnu - nazywanego początkowo Pieśnią Legionów Polskich we Włoszech - zostały napisane przez Józefa Wybickiego, który był przyjacielem generała  Dąbrowskiego. Autor melodii, opartej na motywach ludowego mazurka pozostaje nieznany. 

 

I hymnem Polski była pieśń średniowieczna „Bogurodzica”(zachęcam do przesłuchania)

II hymnem była „Rota”(zachęcam do przesłuchania)

III hymnem „Mazurek Dąbrowskiego” (od 1927r.)

 

  1. Przypomnij sobie i wyrecytuj z pamięci 4 zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego”. Pamiętaj, że śpiewamy go z szacunkiem i powagą oraz w pozycji „na baczność”. Przygotuj się i zapraszam do odśpiewania hymnu

https://www.youtube.com/watch?v=uOEU0mLkBnU

 

  1. „Mazurek 3 maja” („Witaj majowa jutrzenko”)- pieśń związana z Konstytucją 3 Maja, ze słowami wiersza Rajnolda Suchodolskiego.Tekst został napisany w czasie powstania listopadowego, którego Suchodolski był uczestnikiem. Melodia jest stylizowana na mazurka.Pieśń przywołuje pamięć Konstytucji 3 Maja, pierwszej konstytucji w Europie. 

 

Wysłuchaj pieśni https://www.youtube.com/watch?v=Ni4CZwKc9N8

 

Pamiętajcie, że ćwiczymy „Melodię amerykańską” na flecie lub dzwonkach, aby kolejne osoby mogły zagrać ją na następnej lekcji.

Życzę miłego muzykowania!

Plastyka  

Religia

Temat: Majówki - „I co czuje, i co żyje, niech z nami sławi Maryję”

Pieśń „Chwalcie, łąki umajone” nawiązuje do budzącej się do życia przyrody. Każdego roku w maju rozbrzmiewa ona w kościołach i przy kapliczkach. Maj to miesiąc poświęcony Matce Bożej.

Zapisz notatkę do zeszytu:

Podczas nabożeństw majowych jest śpiewana lub recytowana „Litania loretańska”. Modlitwa ta przez wiele lat jest uważana za najpiękniejszy hymn na cześć Maryi. Jej początki sięgają XII w. Powstała najprawdopodobniej we Francji, a zatwierdził ją oficjalnie papież Sykstus V. Nazwę „loretańska” otrzymała od miejscowości Loretto we Włoszech.

„Litania loretańska” to modlitwa błagalna składająca się z wezwań skierowanych do Trójcy Świętej i do Matki Bożej.

Zadanie:

Poszukaj i napisz krótko kim była św. Bernadetta. Zadanie prześlij do piątku 8 maja na adres:

Technika 

30.04

Rzuty aksonometryczne

Praca z zeszytem ćwiczeń

WDŻ

27.04 - 01.05  Temat: Dojrzewam do męskości.

W-F

 DZIEWCZYNY 

(27.04-30.04)

https://padlet.com/msichswitala/dd8cw11clesk4ksf

CHŁOPCY

27.04.2020r.

Nauka umiejętności przeprowadzenia fragmentu rozgrzewki lekkoatletycznej.

 

Zapoznaj się z ćwiczeniami:

https://www.youtube.com/watch?v=tiStyE8svmE

 

28.04.2020r.

Nauka umiejętności skoku wzwyż techniką nożycową.

Zapoznaj się z ćwiczeniami:

https://www.youtube.com/watch?v=HzUr1HguuXM

 

29.04.2020r.

Doskonalenie umiejętności technicznych w grze „żywy kosz”.

 

Zaproponuj swoją wersję gry. Chętni mogą wysłać prace na: mateusz_woznica_naczuanie@wp.pl

 

30.04.2020r.

Doskonalenie umiejętności współpracy w obronie podczas gry w minikoszykówkę.

Zapoznaj się z ćwiczeniami:

https://www.youtube.com/watch?v=_odFDM_V174

SKS

27.04.2020r.

Klasa 6c

Nauka gry w szachy - skoczek.

https://www.youtube.com/watch?v=PIh3ehRVeB0

Zapoznaj się z zasadami gry.

do góry